Doorgaan naar hoofdcontent

Taylor Linkparty

I'm in the mood for Fibre.... Nee, wacht, dat klopt niet..... Bon, tadaaaaaaaa! Een nieuwe blog, weer dankzij Fibre Mood. Na dat hun vorige uitgave zo'n succes werd, besloot ik me weer op te geven voor het nieuwe tijdschrift uit te testen. De keuze was zwaar, ik geef het eerlijk toe. Een hippe hemdjurk voor Elien, of dacht ik ditmaal aan mezelf? Na lang twijfelen, dacht ik lekker aan mezelf.

Zoals jullie weten, koop ik mijn stoffen vaak in Maastricht, de lapjeskraam heeft de meeste stoffen van POPPY, en sinds een tijdje hebben ze een nieuwe lijn, FELIZ, wat geluk betekent. Jawel, we worden allemaal gelukkig van mooie stofjes.

https://www.fibremood.com/nl/node/1843

Ik maakte hem aanzienelijk korter, ik denk 10 centimeter, gezien ik geen rekening hield met de zoom valt hij net wat korter dan verwacht, wat er dan wel voor zorgt dat dit een zalig zomerjurkje wordt. 

Ik maakte de jurk op een zondagochtend, hij stak redelijk snel in elkaar, het patroon bestaat uit 7 delen waarvan je 1 zelf moet tekenen, geen zorgen, het is een simpel strookje als biais. Uit vermoeidheid knipte ik 1 deel verkeerd, geen probleem, ze rekenen ruim qua stof dus je komt zeker toe.

De handleiding, is net zoals de Celia zeer goed uitgelegd, en als ik me niet vergis is dit patroon zeker geschikt voor de beginnende naaister. Geen ritsen, geen moeilijke technieken, en toch heb je een prachtig resultaat. Toen ik het paste, zei de wederhelft dat het net een tent leek gezien de elastiek er nog niet inzat. De zoon vond dat ik op een dokter leek die zou opereren. Oke, hij was ook niet ingekort.

Afbeelding kan het volgende bevatten: Rebecca Asaro, glimlacht, brilAfbeelding kan het volgende bevatten: Rebecca Asaro, glimlacht, staan en schoenen

Eens de elastiek erin zat, zeiden allebei dat dit echt wel 'een jurkje voor mij' was. Zwaaierig, diepe zakken, makkelijk aan/uit, Ik ben er zeker van dat ik het zelf niet moet strijken. Deze zomer herken je me in mijn Taylors, wees maar zeker! Mijn dochter bestelde reeks een mini-versie, 'dan zijn we een tweeling'... Die lieve Elien toch...



Patroon: TAYLOR uit Fibre Mood Editie 4
Stof: Feliz bij POPPY
Maat: L (maar ik denk dat een M me ook zou lukken, dubbele punten voor Fibre Mood dus)

Reacties

  1. Geen tent of dokter, maar een superleuk zomers jurkje! Enne... je benen mogen gezien worden!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel, jouw creatie was ook weer een topper!!!! Groooooot hartje voor Fibre Mood!

      Verwijderen
  2. Mooi, ook ingekort !
    Persoonlijk vind ik wel dat de langere versie net iets 'dat tikkeltje meer' heeft, maar mss sla ik de bal wel helemaal mis als ik de Taylor voor mezelf maak en kort ik de jurk zelf ook in ...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je, ik vind hem nu ietsiepietse te kort, misschien hang ik er nog een ruffletje aan.

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Fibre mood Link Party BECKY

Er werden weer testers gezocht voor de nieuwe editie van Fibre Mood . Ik weet niet wat ik het moeilijkste vond, beslissen om mee te doen, oke dit ging heel snel, maar het patroon kiezen om te testen. Wat een succesnummer is dit wel niet? Na lang beslissen koos ik dan toch maar voor de Beckyjurk. Toen ik aan Elien vroeg in welke kleur haar jurk moest zijn, bekeek ze me zoals elke 6-jarige met 10-jarigheid allures, ik steek het op #likeme en zei ze op haar beste Camille's 'Roze he mama'.... Oke dan, roze it is.... Bij mijn bezoekje aan Maastricht koos ik prachtig sweaterstof die het schreeuwde om gebruikt te worden. Een prachtig zachtroze, met een subtiele shimmer, en als achterkant een mooi donkerder roze, 1 lap, 2 looks, 1 mooie jurk dus. Even wat over het patroon zelf, de jurk is een succes voor dit seizoen. Hij zit los en is perfect om te spelen, springen, ravotten, chillen, ... Zoals een 6 jarige wervelwind doet. De kap zorgt dat de 'wind niet in haar

Fibre Mood Mary ( + hack) LINKPARTY

Wauw wat een rare periode was dit wel niet, nu we eindelijk naar het 'nieuwe normaal' gaan, heb ik de indruk dat m'n sewing mojo weer op gang gekomen is. Hoewel ik ook wel mag stellen dat mijn atelier in de tuin er ook veel mee te maken heeft, anyway, joepie, welkom terug en we mogen eindelijk weer doen wat we willen. Of toch bijna.... Toen ik hoorde dat Paul en Gonneke eindelijk weer op de vrijdagmarkt in Maastricht stonden, deed ik m'n stoute schoenen aan en trok ik de grens over. Ik heb altijd mijn beste gedaan om in 'mijn bubbel te blijven', Tegenwoordig is de markt in Maastricht anders ingedeeld, kleine tip, zij staan opt Vrijthof. Nog een kleine tip, parkeer je niet op de parking van het Vrijthof, want voor de prijs van een dagje shoppen heb je enkele mooie stoffen... Op de sneakpeak die ik enkele dagen geleden postte, zag je al op wat een mooi stofje ik verliefd werd, ik meen, INSTACRUSH! Echt, een coup de foudre is er niks tegen. De mooie textuur, de

Fibre Mood BELLA Linkparty 13

Het zijn rare tijden, dat binnenzitten, de vrijheid die verplicht ontnomen wordt, iedereen kent wel iemand die ziek werd, is of was. Ik prijs mezelf gelukkig, zowel mijn dierbaren als ik bleven gespaard, hopelijk jullie ook. Binnenzitten wilt zeggen, meer tijd, mijn machines maakten reeks veel jurkjes, en vooral Elien was hier de gelukkige van. Voor de nieuwste Fibre Mood Linkparty werden weer deelneemsters gezocht, en ik stelde me kandidaat voor een prachtig jurkje uit katoen, de Billa . Billa is me met de trends, zwaaien, zwierig, ruffles, ideaal voor mijn stoere 6 jarige met een fragiel romantisch kantje. Ik vond de ideale lap licht jeans, maar vond, toen ik zoek was naar iets anders uit de auto, een nog mooiere lap met bloemetjes. In mijn restjesbak vond ik nog wat paspel, omdat ze niet zo van 'vleugeltjes' houdt... Ik deed wel enkele aanpassingen aan de jurk, lange losse mouwen heeft ze niet zo graag 'die blijven altijd hangen', de mooie borstruffle werd